Met het label Traksi betreedt volmachtbedrijf Bouy het netwerk van Söderberg & Partners middels een partnership. Het netwerk versterkt hiermee de klantbediening in het nichesegment van wagenparken.
Bij het gebruik van Traksi wordt actief gestuurd op positief rijgedrag van de chauffeurs van fleetowners, wat leidt tot een lager risicoprofiel op de langere termijn. Niet alleen kunnen de verzekeringskosten daardoor maandelijks met 35% dalen, maar ook zijn er meer kostenbesparingen te realiseren voor de ondernemer. Het Traksi platform wil de komende jaren verder ontwikkelen in Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Spanje, Roemenië en Hongarije, alsmede de landen van de Nordics (Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, IJsland).
Belang intermediair voor Traksi
Maurits Basters, oprichter van BOUY en Traksi, over de samenwerking: “Bij Traksi geloven we in de professionaliteit van het intermediair. Zij kennen de klanten en hebben een brede kennis op het gebied van verzekeren van wagenparken en zzp’ers met één auto. Het product van Traksi is namelijk een adviesproduct, waarbij de expertise van het intermediair een belangrijke rol speelt. Daarom is het voor ons meer dan logisch om samen te werken met Söderberg & Partners, die een sterke positie in de (Europese) intermediaire markt heeft. Met S&P als partner vergroten wij onze mogelijkheden op het gebied van distributie en toekomstige expansie, zowel nationaal als internationaal. Onze datagedreven TRAKSI HUB en onze underwriting beginselen zijn hierin key factoren voor het succes.”
Versterken van intermediaire proposities met het S&P Platform
“Söderberg & Partners is altijd op zoek naar concepten die ons intermediaire kanaal versterken. Niet alleen verzekeringstechnisch, maar ook direct als verbetering in het aanbod voor onze relaties. Traksi sluit hier naadloos op aan en biedt ons de mogelijkheid om weer een sterke propositie toe te voegen binnen een niche waar diverse partners binnen ons netwerk al actief in zijn. Zoals Traksi zelf omschrijft op hun website, is dit echt een 1+1=3 concept,” laat Coen Mom, CEO van Söderberg & Partners Nederland, weten.