Payroll & HR Specialist

Jouw baan

Ervaring met HR en Payroll? Check. Je krijgt energie van rust creëren in de reuring van een groeiende organisatie? Check. Naast de dagelijkse werkzaamheden denk je graag mee in het inrichten en optimaliseren van jouw werkveld? Check. Herken jij jezelf in deze drie punten?  Dan kunnen wij jou een mooie uitdaging bieden voor nu én op de lange termijn. Zien wij jou snel?

Over de functie

Söderberg & Partners is een sterk groeiende organisatie en heeft een overkoepelende functie voor de kantoren onder onze paraplu. Wij hebben in Nederland ongeveer 40 bedrijven en nog veel meer entiteiten. Sinds 2024 hebben wij ingezet op het efficiënter inrichten van de HR- en salarisadministratie. In fases nemen wij deze administratie over van de kantoren. Daarnaast kijken wij ook naar het verder optimaliseren van ons systeem: AFAS. In samenwerking met de HR/Payroll Specialist en externe consultants maken we grote stappen in het verder professionaliseren van systemen en processen. Juist door deze groei zijn wij op zoek naar een enthousiaste collega.  

Als HR Specialist werk jij samen met drie collega’s van het HR team: Een HR Manager, HR Businesspartner en een Payroll/HR Specialist. Je hebt een cruciale rol binnen de organisatie om de HR- en Payroll processen te beheren en samen met jouw directe collega’s steeds verder te gaan in optimalisatie. Je zorgt gezamenlijk voor een goed geoliede machine en bent verantwoordelijk voor het verder professionaliseren van de HR-admin en Payroll werkzaamheden. Een greep uit jouw dagelijkse werkzaamheden zijn:

  • Maandelijks de salarisverwerking van begin tot eind doorlopen. Dit betekent het verzamelen, controleren en verwerken van gegevens voor de salarisadministratie. Je berekent de salarissen, toeslagen en eventuele inhoudingen van onze medewerkers en controleert de loonstroken en jaaropgaven;
  • Je bent verantwoordelijk voor het in-, door- en uitstroomproces van medewerkers. Je beheert daarbij de administratie en bent constant op zoek naar optimalisatie van de processen.
  • Je zorgt ervoor dat de maandelijkse mutaties in AFAS correct en tijdig worden verwerkt waarbij jij tevens controles uitvoert;
  • Een vraagbaak zijn voor jouw collega’s binnen het netwerk op het gebied van Payroll en HR administratie. Daarnaast heb je contact met externe partijen, zoals de Belastingdienst.
  • Uitvoeren van periodieke controles op de HR & Payroll processen;
  • De ambitie hebben om je verder te ontwikkelen in het vakgebied en in het werken met AFAS.

Dit is wat jij komt brengen

  • Minimaal een afgeronde mbo/hbo opleiding, bij voorkeur aangevuld met PDL;
  • Enkele jaren werkervaring als HR en/of Payroll medewerker;
  • Je werkt gestructureerd en kan goed prioriteiten stellen;
  • Wij hechten veel waarde aan positieve energie en enthousiasme;
  • Je hebt een goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je bent voor +/- 24 uur per week beschikbaar
  • Bij voorkeur heb je ervaring met AFAS.

Wat bieden wij jou?

Wij bieden jou een veelzijdige functie in een dynamische internationale en nationale werkomgeving met mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen en mee te groeien in ons bedrijf. Je werkt samen in een team van enthousiaste collega’s. Naast een passend salaris waarbij wij rekening houden met jouw wensen, bieden wij uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden (pensioenregeling, WGA-Gat uitgebreid verzekering, WIA-Excedentverzekering en reiskostenvergoeding). Natuurlijk zorgen wij ervoor dat jij je werk goed kunt doen en ontvang je een laptop en mobiele telefoon van de zaak. We stimuleren een gezonde balans tussen werk en privé. Omdat we zelfstandig werken belangrijk vinden, heb je de mogelijkheid om flexibel én vanuit huis te werken. Als jij opzoek bent naar veelzijdige functie met veel afwisseling en dynamiek, dan wordt dit wellicht jouw nieuwe toekomstige job. Samenwerken, het benutten van jouw talent en jezelf verder ontwikkelen vinden wij belangrijk. Nog even kort op een rijtje wat wij bieden:

  • Een goed salaris.
  • Een jong team met gedreven collega’s waarmee je regelmatig leuke activiteiten hebt, zoals o.a. een trip naar Stockholm, padelsessies en borrels;
  • Een variabele bonus van ongeveer een maandsalaris;
  • 25 vakantiedagen + 8% vakantiegeld;
  • Een laptop en telefoon van de zaak;
  • Een jaarcontract, met intentie tot vast;
  • Een pensioenregeling;
  • Collectieve verzekeringen;
  • De mogelijkheid om hybride te werken; Jij vindt een balans die werkt.

We zijn een dynamische organisatie en groeien hard. Deze groei biedt jou veel kansen om te ontwikkelen. Je doet veel nieuwe kennis op en er is ruimte om nieuwe verantwoordelijkheden naar je toe te trekken.

Hopelijk zeggen we binnenkort; Välkomna ny kollega från S&P

Interesse?

Enthousiast om als HR & Payroll Specialist bij Söderberg & Partners aan de slag te gaan? We gaan graag met je in gesprek om de match te onderzoeken! Neem gerust contact op met Kishan Soerdjpal. Stuur hem een mail op hr@soderbergpartners.nl

Over Söderberg & Partners

Söderberg & Partners is een financieel adviesorganisatie dat snelgroeiend de Nederlandse markt verovert met de gerichte ambitie om één van de grootste financiële adviesbedrijven in Europa te worden. Dit doen we vanuit onze missie: Financieel advies toegankelijk en betaalbaar te maken voor iedereen! Ons bedrijf is ontstaan in Zweden en inmiddels ook gevestigd in Noorwegen, Finland, Denemarken en Nederland.

De Söderberg & Partners Group levert adviesdiensten op het gebied van pensioenen, verzekeringen, hypotheken en vermogensbeheer aan zowel zakelijke klanten als particulieren. Samen met ons team van enthousiaste professionals in Nederland werken we in een internationale omgeving samen om het bedrijf verder uit te bouwen, en niet onverdienstelijk. De jaarlijkse netto-omzet in Nederland bedraagt EUR 150 miljoen en de wereldwijde groepsomzet ligt boven de EUR 600 miljoen.

We realiseren onze groei door succesvolle pensioen- en verzekeringsadviseurs en adviesbureaus aan ons bestaande (partner)netwerk te verbinden en een intensieve samenwerking op te bouwen. We combineren hun vaardigheden, ondernemersgeest en kennis van de lokale marktomgeving met het platform en de volumes van de wereldwijde Söderberg & Partners organisatie.

Laten we praten!

Ben je enthousiast om deze uitdaging met ons aan te gaan? Neem dan contact met ons op.

Solliciteren

Kishan Soerdjpal

hr@soderbergpartners.nl

Söderberg & Partners Netherlands B.V.